3 ORORI CUNOSC PE LUME

 photo e515ac81-e9a3-4d07-8c06-ab248fba7045_zps79c81324.jpg 
Din motive roșii, cianura e prima dintre orori. 

Din considerente etice, reclama la cianură este a doua dintre ele. Mi-a venit și mie astăzi rîndul să mă uit 37 de minute la Ora de Business. Pe scaunul expertului în respirat greu: o pereche de ochelari cu barbă, Bogdan Naumovici that is. Moise Guran preferă varianta „creatorul Sandei Lungu”. 

În timpul procesului, concentraţia de sinceritate se reduce la 5-7 mg/l, sub limita impusă de legislaţia din România şi de cea din Uniunea Europeană. 

Nu mă uit eu la reclame cu creierul cît mă uit cu nuanța părului, dar enunțul mic și negru „E greu să nu crezi în reclame dacă ești un om rațional” nu prinde nici măcar la blondul super-deschis. 

Mai departe, ochelarii cu barbă anunță victorioși că RMGC a reușit să demonteze „mitul” otrăvirii cu cianură! Și eu care credeam că numai otrăvirea cu petale de trandafiri ar putea fi expusă lejer la raionul de mituri. Haideți pe site-ul mitologului! RMGC se întreabă în oglindă: „Am înţeles că la Roşia Montană se va crea un lac de decantare mai mare decât lacul de acumulare de la Vidraru. Ce se va întâmpla dacă va ceda barajul?” Răspuns: nu va ceda! Ochelarii cu barbă se declară senin convinși. Blondul super-deschis rezistă. 

Secundele în care ochelarii cu barbă stau față-n față cu tema respectării eticii profesionale în campania publicitară pentru RMGC (14:11 +) le-am văzut de mai multe ori la rînd. Ochelarii cu barbă își reașază ochelarii pe nas. Blondul super-deschis știe cum să deosebească o fîstîceală de cochetărie. 

A 3-a oroare nu e obligatorie:) Eu, să fiu în locul vostru, aș alege totuși vesta pe care o poartă ochelarii cu barbă. Arată fix ca o cicatrice și cine are nevoie de cicatrici cînd rănile sînt toate deschise?!  

4 comments:

  1. despre sinceritate şi televiziune s-a tot scris.
    cu cît dispozitivul de emitere e mai complicat şi necesită mai mulţi oameni pentru a fi pus în funcţiune, cu atît sînt mai mari şansele ca adevărul să se piardă undeva, în calcule meschine legate de salarii şi profit.
    cu netul e mai simplu, esenţa mesajului - denudată de apanajul ei retorico-ideologic - ajunge foarte repede şi ţintit la cei care au nevoie de ea.

    ReplyDelete
  2. Intoxicarea cu informatii este modalitatea prin care suntem dirijati ca niste robotei. Am prieteni intelectuali care au citit de zeci de ori mai mult ca mine si care sunt conectati la "toate evenimentele" si care sunt atat de intoxicati ca nu mai sunt in stare sa discearna lucruri simple. E dureros ce ni se intampla...

    ReplyDelete
    Replies
    1. exact. sunt oameni superinformati, la curent cu tot ce vrei, si care se declara impotriva proiectului, dar care n-au miscat un deget

      Delete
  3. Super:
    Nu mă uit eu la reclame cu creierul cît mă uit cu nuanța părului, dar enunțul mic și negru „E greu să nu crezi în reclame dacă ești un om rațional” nu prinde nici măcar la blondul super-deschis.
    Nu contează cît de blond mi-e părul, împortant e de mănîc cianuri (pe pîine). :)

    ReplyDelete